30 listopada, 2022

Dlaczego warto sprzedawać bramy garażowe?

bramy garażowe


Bramy garażowe są nieodłącznym elementem budowy domu. Ich wybór ma wpływ na jego charakter i wygląd. Dlatego dobór odpowiedniej bramy garażowej do pozostałej stolarki okienno-drzwiowej może być wyzwaniem dla dystrybutora. Dlaczego? To postaramy się wyjaśnić w naszym artykule.

Jak już wspomnieliśmy na początku, bramy garażowe – szczególnie w nowym budownictwie – stają się wizytówką domu. Nie dziwi więc fakt, że ich popularność jest duża, a sezon na nie trwa praktycznie przez cały rok (wykres 1).


Wykres 1. Zainteresowanie bramami garażowymi w Polsce.
Źródło: Google Trends


Brama garażowa standard czy premium – co wybierają klienci?

Jako że popularne jest połączenie garażu z częścią mieszkalną, przy wyborze bramy garażowej istotne jest:

Według naszych danych to właśnie klasa premium, obejmująca bramy garażowe o jeszcze lepszych parametrach i z dodatkowymi funkcjami, jest częściej wybierana przez klientów na window4u (wykres 2). Nie jest to żadnym zaskoczeniem, w końcu funkcjonalna brama garażowa to inwestycja na lata.


Wykres 2. Procentowy udział klasy standard i premium w sprzedaży bram garażowych na window4u w 2022 roku.
Źródło: dane wewnętrzne

Wniosek? Wybór bram garażowych nie należy do najprostszych, szczególnie przy doborze ich kolorystyki pasującej do stolarki okienno-drzwiowej. W praktyce często zdarza się, że okna i drzwi pochodzą od innego producenta, a to oznacza, że ich kolory czy okleiny mogą się znacznie różnić. Dlatego klienci chętniej wybierają firmy, które zaoferują im kompleksowa ofertę – od okien i drzwi po bramę garażową od jednego producenta. Dzięki temu zyskują oni pewność, że ich kolory i okleiny nie będą się od siebie różnić.

Co to oznacza dla Ciebie jako dystrybutora? Z jednej strony wprowadzenie do oferty bram garażowych jest szansą na zwiększenie przychodów, ale z drugiej – jest to również wyzwanie ze względu na różne bariery, które utrudniają wejście w ten segment stolarki otworowej. Poniższa infografika pokazuje, z jakimi problemami muszą mierzyć się dystrybutorzy mający w planach poszerzenie oferty o bramy garażowe oraz proponowane rozwiązania w ramach współpracy z Eko-Okna.


Infografika. Co powstrzymuje dystrybutorów przed rozszerzeniem oferty o bramy garażowe (bariery wejścia) oraz proponowane rozwiązania.
Źródło: opracowanie własne.

Oferując bramy garażowe (tak jak i inne produkty) ważna jest rzetelna i sprawdzona wiedza o nich, przydatna zarówno podczas przedstawienia oferty klientowi, jak i w dalszych etapach realizacji zamówienia. W tym celu warto wykorzystać benefit4u, a szczególnie samouczek produktowy. Dlaczego? Bo to miejsce, w którym ugruntujesz sobie wiedzę o bramach garażowych od Eko-Okna, ich rodzajach, wzorach i dodatkowych rozwiązaniach. A to w połączeniu z:

stanowi kompletną wiedzę, która potrzebna jest do sprzedaży nie tylko bram garażowych. I najważniejsze – nie tracisz czasu na wyszukiwanie odpowiedzi na Twoje pytania związane z ofertą, bo wiedzę branżową masz w jednym miejscu.



FAQ

  1. W czym jeszcze pomoże mi benefit4u? Sprawdź tutaj.
  2. Jak uzyskać dostęp do tej platformy e-learningowej? Wystarczy posiadać konto w eko4u, a dostęp do benefit4u zostanie Ci automatycznie przydzielony.
  3. Gdzie mogę założyć konto eko4u? Zarejestruj się tutaj.

A jeśli chcesz uniknąć niepotrzebnych błędów podczas instalacji napędów do bram garażowych od firmy Somfy, zobacz nagranie ze szkolenia online na benefit4u.

Udostępnij

Zobacz również


Eko-Okna S.A.
Kornice, ul. Spacerowa 4
47-480 Pietrowice Wielkie
NIP: 6391813241
KRS: 0000586067

Olszyny 9
44-373 Wodzisław Śląski

Naftowa 23
47-225 Kędzierzyn-Koźle

Masz pytanie?
Przejdź do Massengera